Merry Christmas!! - Reisverslag uit Road Town, Britse maagdeneilanden van Carolien & Robert Jan - WaarBenJij.nu Merry Christmas!! - Reisverslag uit Road Town, Britse maagdeneilanden van Carolien & Robert Jan - WaarBenJij.nu

Merry Christmas!!

Door: Caro & RJ

Blijf op de hoogte en volg Carolien & Robert Jan

21 December 2009 | Britse maagdeneilanden, Road Town

Toen we het vorige bericht op de website plaatsten, waren pap & mam net aangekomen.. inmiddels zijn ze - helaas - al weer een tijdje terug naar NL. Ondanks dat ze ons alweer voor de tweede 2e keer kwamen bezoeken, was er nog genoeg te doen hier: een dagje naar Mullet Bay, een dagje naar Statia, wandelen naar Pic Paradis, en natuurlijk - net als vorig jaar - lekker eten, genieten van het mooie weer, shoppen, en Sinterklaas vieren! Een (letterlijk) hoogtepunt van de week was wel het parasailen met pap! Het was echt super om elkaar weer te zien, het was inmiddels ook lang geleden.. februari vorig jaar.. nu gaat het een stuk sneller: in februari zien we elkaar weer heel even in NL!

Een week nadat hun vakantie er op zat, was het tijd voor onze eigen vakantie! Vorige week zaterdag brachten Hanke en Wichert ons naar de haven van Marigot, waar onze boot klaar lag.. Het was een kleine cruiseboot, voor maximaal 150 personen en 95 crewmembers (ter vergelijking: op een grote boot kunnen een paar duizend personen, en werken al snel 700 crewmembers). Geen entertainment zoals op de grote schepen, maar wel fantastische service en héérlijk eten! En veel… er werd gezegd dat de kok z’n best deed om iedereen 2 pounds per dag te laten aankomen.. Mmm, we hebben nog niet op de weegschaal gestaan (die hebben we hier gelukkig ook niet, haha).. De eerste stop was op St Kitts, een eiland hier schuin aan de overkant, ten westen van Statia. Omdat je tijdens zo’n cruise toch maar kort de tijd hebt om een eiland te bekijken, zijn we in de Scenic Railway gestapt, en hebben we in een ochtend met een open trein een rondje om het eiland gemaakt, erg leuk! Maandag gingen we door naar Tortola, een van de British Virgin Islands, een soort klein Sint Maarten maar een stuk rustiger en mooier.. Vervolgens nog naar 2 andere eilanden van de BVI: eerst Jost van Dyke (vernoemd naar de Nederlandse piraat Joost van Dijk!) - een heel klein tropisch eilandje (8 km2) met slechts een paar honderd inwoners - en daarna Virgin Gorda. Daar lagen we echt in een prachtige baai! Die ochtend zijn we naar The Baths geweest. Een hele bijzondere geologische steenformatie, van vulkanische oorsprong: grote rotsblokken liggen in stapels op het strand, en vormen daar mooie grotten, waar het zeewater doorheen stroomt. ’s Middags was er een bbq op Prickley Pear Island, en konden we allerlei ‘watersporten’ doen, zoals snorkelen, kajakken, en waterskiën! Na een dagje op zee kwamen we donderdagavond aan in St Barth. Daar waren we al een keer eerder geweest, maar toen zijn we eigenlijk niet verder gekomen dan het hoofdstadje, Gustavia. Nu hebben we een scooter gehuurd en hebben we het hele eiland bekeken! Zaterdagochtend kwamen we weer terug in de haven van Marigot.. Het was echt een fantastische vakantie!!

Bij thuiskomst werden we verrast door een lieve Sint & Piet die een mooi gedicht en chocoladeletters in onze brievenbus hadden achtergelaten! Wat een leuke verrassing!

Lieve Sint, we hebben een klein vermoeden wie je bent..
volgens ons een pas getrouwde vent!
Geholpen door je vrouw als zwarte Piet,
maar helemaal zeker weten we dat niet..
Dus misschien dat dit verhaal je verbaast,
en zitten wij er helemaal naast!
Ook al weten we niet zeker wie jullie zijn,
dat er zo aan ons gedacht wordt, is erg fijn!

Vandaag zijn we helaas weer gewoon aan het werk, maar door de kerstdagen die er aan komen is het natuurlijk maar een kort weekje.. Net als vorig jaar hebben we op 1e kerstdag met wat buren een diner bij ons zwembad, en 2e kerstdag een diner met het hockeyteam in Guana Bay! Super gezellig, maar het is toch wel lastig om echt in kerststemming te komen als je met 30 graden in bikini rondloopt op het strand..

We wensen jullie allemaal hele fijne feestdagen! Hopelijk wordt het in NL echt een witte kerst!!

• 21 December 2009 - 20:07

Bas&Marije:

Dag Caro&RJ, wat een mooie bootreis! Die scooter hadden we ook op St. Barth moeten nemen. En Caro, het parasailen ziet er supercool uit. Het gedicht en de chocoladeletters zijn niet van dit echtpaar afkomstig. We hebben wel sneeuwpoppen voor jullie! Dan hebben jullie toch ook een beetje een witte kerst. Houden jullie Laura wel een beetje in de gaten totdat ze weer terug naar NL gaat!

Een winterse groet uit de Domstad,
    Marije&Bas

• 21 December 2009 - 20:54

Zussie:

Foto's zien er weer prachig uit. Leuk dat de cruise een succes was. Geniet van de kerstdagen en misschien tot op de skype! We gaan jullie missen met kerst. Waarschijnlijk wordt het echt een witte kerst hier. Er ligt nu zo'n 20 cm.... Kos is in haar element ;-)
    Liefs, Zussie en de mannen

• 22 December 2009 - 04:15

Celine:

Zozo je vader parasailen?! Sportief hoor! Hier in NY heeft het gesneeuwd en ik hoorde thuis ook. Erg gezellig, maar soms ook onhandig; glad & sta je opeens in een diepe plas... Morgen vlieg ik met Selma terug :). Ik hoop dat jullie een fijne kerst hebben!

X Celine.

• 22 December 2009 - 12:30

Pa En Ma De W:

Lieve Robert Jan en Carolien. Wat een leuke nieuwsbrief was het weer.Ook de video's en foto's zijn erg leuk. Hier is het koud en wit.Wat zal dat wennen zijn voor jullie als jullie weer in NL zijn. Liefs en groetjes ma en pa.