2010! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carolien & Robert Jan - WaarBenJij.nu 2010! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carolien & Robert Jan - WaarBenJij.nu

2010!

Door: Caro & RJ

Blijf op de hoogte en volg Carolien & Robert Jan

28 Januari 2010 | Nederland, Amsterdam

De eerste maand van het nieuwe jaar is alweer bijna voorbij.. tijd voor een berichtje op deze website! Het jaar 2009 hebben we hier gezellig afgesloten: eerste kerstdag hebben we met een hele groep bij ons zwembad gegeten, tweede kerstdag met het hockeyteam in Guana Bay, en O&N hebben we op de boardwalk gevierd.. heerlijk met de voetjes in het zand het nieuwe jaar in (en de volgende ochtend een nieuwjaarsduik in zee)! Het jaar dat onze contracten hier aflopen.. gek idee hoor! Iedereen is hier erg benieuwd naar onze plannen, het is namelijk mogelijk om onze contracten te verlengen.. maar hoogstwaarschijnlijk komen we, zoals gepland, gewoon terug naar NL. Niet dat we het hier niet naar ons zin hebben (integendeel!), maar het is ook wel wat waard om weer in de buurt van familie en vrienden te zijn.. Na onze skivakantie in februari hakken we definitief de knoop door!

Voorlopig genieten we nog van ons heerlijke leventje hier: het lekkere weer en de mooie stranden, zeilen op de Caribische zee (met Ronnie, onze huisbaas), avondjes Grand Case (om te vieren dat we 2 jaar getrouwd zijn!), onze mooie nieuwe auto (de Pajero is verkocht), de tripjes naar Curacao voor het werk (waarbij Caro tijdens de hier gebruikelijke verloting tijdens de vlucht een ticket heeft gewonnen!), de middagjes bij ons eigen zwembad.. zoals bijvoorbeeld na het stemmen afgelopen vrijdag.. alle overheidskantoren en banken gingen om 12.00 u dicht, zodat iedereen kon stemmen.. iets dat - net als in NL - in minder dan 5 minuten gebeurd is, haha.. maar het was wel leuk om mee te maken, het hele eiland stond al dagen vol met vlaggen en grote verkiezingsborden, en omdat wij hier officieel staan ingeschreven, mochten we ook stemmen.. alleen een keuze was lastig lastig.. partijprogramma's kennen ze hier niet, en je kiest dus in feite gewoon voor een persoon! En tot slot genieten we natuurlijk ook van ons bezoek: twee weken geleden kwamen de ouders van RJ voor de 2e keer naar SXM.. en ze hebben zich wederom goed vermaakt! We zijn veel uit eten geweest (o.a. racletten bij Le Chalet), we zijn naar Pinel geweest, en ze zijn 2x een dagje naar Marigot gegaan! Na 12 dagen was het weer tijd om afscheid te nemen, maar dit keer niet voor lang, over iets meer dan een week zien we elkaar weer!

Nog een weekje werken, en dan naar de sneeuw!!

• 28 Januari 2010 - 15:02

Bas:

Wat blijft het toch een heerlijk leven, ben benieuwd of jullie nog langer blijven. Maar terug in Nederland is natuurlijk ook wel weer lekker! En inderdaad, alweer twee jaar getrouwd!! De tijd vliegt! Tot over een weekje alweer. X Bas

• 28 Januari 2010 - 15:28

Neline:

Ha Caro en RJ,
    wat een verhaal en mooie plaatjes weer! Ook leuk om ze te kunnen plaatsen na november ;-). Ben benieuwd naar "de uitslag" in februari. X Neline

• 28 Januari 2010 - 16:13

Celine:

Nog gefeliciteerd met jullie 2-jarig huwelijk! Leuk dat jullie volgende week naar NL komen. Tot dan! X Celine.

• 29 Januari 2010 - 11:29

Lonneke:

wauw, mooie foto's!
    heel veel plezier in de sneeuw, zo ook zo even een paar daagjes willen gaan....jaloers!
    Geniet ervan en daarna heb je vast weer zin in de zon!
    groeten lonneke

• 31 Januari 2010 - 20:03

Zussie:

Ola,
    Erg grappig de Unox mutsen bij de nieuwjaarsduik. Toch vind ik het niet echt eerlijk....met die warmte ;-)
    We zullen jullie volgende week wel een nieuwe nieuwjaarsduik laten maken.... in de sneeuw!!!

• 01 Februari 2010 - 10:39

Gijs Van Riet:

Weer een bere mooi verhaal. Van het weekend met oud D4 aan de borrel. Jammer dat jullie er niet waren, maar volgend jaar zal dat wel anders zijn. Caro, heb jij mijn mailtje nog ontvangen? Zou je kunnen reageren, ben erg benieuwd.
    mijn mailadres: gijsvanriet@hotmail.com
    Groetjes,