15 weken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carolien & Robert Jan - WaarBenJij.nu 15 weken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carolien & Robert Jan - WaarBenJij.nu

15 weken

Door: Caro & RJ

Blijf op de hoogte en volg Carolien & Robert Jan

25 April 2010 | Nederland, Amsterdam

Voor zover jullie dat nog niet van ons of via de tamtam hebben gehoord: Caro is op dit moment 15 weken zwanger!! Dus als alles goed gaat wordt onze kruimel half oktober geboren.. Het gaat op dit moment prima, nauwelijks last van misselijkheid gehad, wel wat vermoeid, en tsja, alles gaat hier nu eenmaal net ietsje anders dan in NL.. een leuk punt is bijvoorbeeld dat je hier gewoon altijd naar een gynaecoloog gaat (er is slechts 1 verloskundige op het hele eiland), die bij elk bezoek een echo maakt! We hebben inmiddels dus al verschillende fotootjes op de ijskast hangen.. een minder leuk punt is de Antilliaanse handelswijze.. voor een bloedtest, die niet mogelijk is aan de Nederlandse kant, werden we verwezen naar een Frans laboratorium.. De dag ervoor maar eens bij BZV (onze verzekering) langs geweest om te vragen hoe dat werkt, als je wordt doorverwezen naar de Franse kant. Nou, daar moest de gynaecoloog een soort aanvraagformulier voor invullen. Met dat formulier dus maar meteen door naar het ziekenhuis, maar de dokter was al naar huis.. blijkt halve dagen te werken.. De assistente vertelde me dat als we er de volgende ochtend om 07.00 u zouden zijn, hij dat formulier meteen kon invullen. Dus waren we donderdagochtend om stipt 07.00 in het ziekenhuis. Daar werden we door dezelfde assistente teruggesnauwd, we moesten in de hal wachten tot de bewaking de deur open zou doen (die gewoon open was), en ze zouden pas om 07.30 u beginnen!! We probeerden nog "ja, maar jij zei gister...", maar ja, dat had natuurlijk geen enkele zin.. dus braaf gewacht tot 07.30 u, toen mocht iedereen naar binnen. We zagen de vele zwangere buiken in de hal, dus Caro rende ongeveer naar die afdeling, om er als eerste te zijn.. maar zo werkt het dus niet! Die assistente gaat met een bloknoot in de hand aan iedereen vragen hoe laat je in de hal was (en iedereen wist het precies, "ik was er om 06.25 u", etc, ook van elkaar) en snauwde naar ons dat we pas om 07.00 u binnen waren! Nou, toen hadden we dus 20 wachtenden voor me.. maar goed, we wilden helemaal geen afspraak, dat formuliertje moest alleen ingevuld worden! Om 07.50 u kwam de gynaecoloog, en Caro stond nog steeds naast de deur met dat ding te wapperen, hij heeft het meteen ingevuld, dus dat scheelde (al zag je de rest denken: er piept weer zo'n blanke voor!). Daarna nog even naar BZV gebeld, maar daar vertelde de arts dat je eigenlijk eerst naar Marigot moet voor een prijsopgave, dan wachten tot BZV het goedkeurt, en dan kun je erheen.. Nou, dag, dat gingen we dus niet doen.. bovendien had de arts gezegd dat we het nu moesten doen.. Anyway, wij naar Marigot, mooi lab, maar helaas, na een hele tijd wachten, aanmelden, betalen, vertelden ze ons - toen we eindelijk aan de beurt waren - dat we zeker een week te vroeg waren, kon echt op z'n vroegst op 15 april.. Dus weer in de rij om geld terug te krijgen, daarna naar BZV om dan maar vast een 'prijsopgave' in te dienen, en afgelopen zaterdag weer naar Marigot.. dat ging soepel, nu nog proberen het geld terug te krijgen van BZV.. Poeh, blij dat die bevalling zelf gewoon in NL gaat gebeuren, haha!

Verder hadden we met Pasen een hockeytoernooitje hier, en kwam kregen we daarna bezoek van Nico. Was een erg gezellig weekje, waarbij we weer een aantal vaste dingen hebben gedaan, zoals het rondje eiland, borrelen op de boardwalk, en lekker naar het strand. Volgende week hebben we het huwelijk van Hanke & Wichert hier, 1.5 week later komen Bert & Marloes tijdens hun honeymoon een dagje langs op SXM, en daarna gaan wij 2 weken met vakantie naar Dominica, Martinique en St Lucia! En daarna.. tsja, dan wordt het aftellen, spullen inpakken, afronden.. gek idee hoor! Over minder dan 2.5 maand zijn we weer terug in NL.. We hebben nu gepland om op zondagochtend 4 juli rond 08.30 in Amsterdam aan te komen.. dan weten jullie dat vast, en kunnen jullie spandoeken gaan klussen! ;-)

• 25 April 2010 - 18:34

Sophie:

alles kids met Kruimel?
    x

• 25 April 2010 - 19:57

Zussie:

Heerlijk om jullie dalijk weer in de buurt te hebben. Zeker als Kruimel dalijk ook buiten komt spelen ;-)
    X zussie

• 26 April 2010 - 07:16

Bas:

Wat een gedoe allemaal! Maar fijn dat het goed gaat allemaal.. En straks inderdaad lekker in Nederlend bevallen..Fijn weekend gehad verder? X Bas

• 26 April 2010 - 16:40

Fee:

Leo wat een gaaf nieuws, allebei iets om naar uit te kijken dus!
    Dikke zoen
    Fee

• 27 April 2010 - 09:41

Buuf:

Leuk dat jullie met z'n drieën (!) weer naar het Haagsche komen. De nieuwjaarsduik in Scheveningen zal wel effe wennen worden ;-)

• 30 April 2010 - 13:20

Ingrid Buth:

Allereerst van harte gefeliciteerd met dit heerlijke nieuws !!
    Leuk is dat Jessy ook zwanger is. Die is in september uitgerekend.
    Geniet maar volop van de komende tijd.
    Lieve groetjes,
    Ingrid.

• 06 Mei 2010 - 01:25

Lonneke:

hehee, lees nu het nieuws pas. dacht 15 weken..en dan zijn jullie in nl, dus dacht lees ik wel na de vakantie!!! wat een super nieuws!! gefeliciteerd!! groeten lon

• 02 Juni 2010 - 19:50

Carolien Van Delft:

Ha Caro en RJ!

Wat een leuk nieuws!!! Van harte gefeliciteerd!
    Ik wilde jullie net uitnodigen voor mijn bruiloft (jawel!!!) op 9 oktober, maar ik begrijp nu dat dat wel eens een lastige datum kan worden... ;-)

Geniet ervan!!!

x