Dominica, Martinique, St Lucia! - Reisverslag uit Roseau, Dominica van Carolien & Robert Jan - WaarBenJij.nu Dominica, Martinique, St Lucia! - Reisverslag uit Roseau, Dominica van Carolien & Robert Jan - WaarBenJij.nu

Dominica, Martinique, St Lucia!

Door: Caro & RJ

Blijf op de hoogte en volg Carolien & Robert Jan

07 Juni 2010 | Dominica, Roseau

Begin mei was het zover, het huwelijk van Hanke & Wichert, waarbij Caro ceremoniemeester was! Ongeveer 40 gasten kwamen over uit NL. Vrijdag 30 april had RJ de vrijgezellendag van Wichert (Hanke had haar vrijgezellen al in NL gehad), een heerlijk dagje waterskien, volleyballen. relaxen op het strand en natuurlijk met als afsluiting het nachtleven van SXM! De volgende dag was er een bbq bij het bruidspaar thuis voor alle huwelijksgasten, zondag zijn we met iedereen een dag met een catamaran de zee op gegaan, en maandag was de grote dag! Ze zagen er stralend uit, en het was een geslaagde dag & avond!!

In datzelfde weekend trouwden Bert & Marloes in Den Haag, wederom een huwelijk dat we (na alle eerdere huwelijken, en afgelopen weekend nog het huwelijk van Sab & Dirk) moesten missen.. maar, ook de 2e keer dat we honeymooners op bezoek kregen! Heel speciaal natuurlijk. Dit keer voor één dag, ze zijn namelijk vanaf Puerto Rico een cruise door de Caribbean gaan maken, waarbij ze één dag op SXM waren! We hebben ze veel van het eiland laten zien, en het was super gezellig!

Twee dagen later, 15 mei (één dag voor mama’s 60e verjaardag..), was het tijd voor onze (laatste Caribische) vakantie: 6 dagen Dominica, 7 dagen Martinique en 3 dagen St Lucia! Het was een superreis.. Dominica heeft een van de ruigste, groenste en natuurlijkste landschappen in de Caribbean; een groot deel van het eiland is bedekt met dicht tropisch regenwoud (met allerlei tropische vruchten die zo voor het oprapen liggen), en er zijn ontzettend veel riviertjes en watervallen. De eerste 3 dagen hebben we in het noorden gezeten, waar we mooi gewandeld hebben langs bananenplantages, en een tocht hebben gemaakt over de Indian River. Vervolgens zijn we met lokale dollarbusjes naar het zuidwesten gegaan (een hele dag onderweg voor nog geen 50 km), waar we 3 dagen in een mountain lodge hebben gezeten, van waaruit we verschillende supermooie wandelingen naar meren en watervallen hebben gemaakt.
Op 21 mei (de verjaardag van Sophie..) hebben we de ferry genomen naar het volgende eiland: Martinique. Je merkt hier echt dat je in een soort Frankrijk bent, maar dan een stuk tropischer en caribischer. We hebben een auto gehuurd en zijn in 5 dagen het eiland rondgereden. We eindigden met 2 dagen in de hoofdstad, Fort-de-France, van waaruit we op 28 mei de ferry naar St Lucia hebben genomen.
St Lucia is het jetset-eiland van de Engelsen (beter bekend als de plek waar Amy Winehouse geregeld op vakantie gaat), en dat is te merken, vooral aan de prijzen.. We hebben 3 dagen in een supermooie B&B gezeten (waar je alleen met een bootje kon komen!) in Marigot Bay, wat bekend staat als de mooiste baai van de Caribbean!
Afgelopen maandag was het helaas weer tijd om terug te gaan naar SXM.. Inmiddels over de helft van de zwangerschap (er is nu echt een buikje te zien!), nog 3 weken werken, veel regelen voor de verhuizing, maar natuurlijk ook genieten!

• 08 Juni 2010 - 07:04

Ma En Pa De W:

lieve rj en caro
    wat een mooie foto's
    nooit geweten dat het daar bij jullie in de buurt zo groen was
    geniet nog maar even van
    al het moois.
    we verheugen ons nu al op
    4 juli
    liefs en groetjes ma en pa

• 08 Juni 2010 - 07:39

Neline:

Ha Caro en RJ,
    Wat een mooi verhaal en foto's weer. Vind het helemaal leuk om jullie deze zonmer in Nederland te kunnen zien, maar misschien kunnen jullie de site houden? Is elke keer zo leuk lezen. En Caro: wat ben je mooi zwanger! X Neline

• 08 Juni 2010 - 07:48

Irenka:

Hey Carooo

Wat gaat de tijd toch weer snel. Ik hou jullie nog steeds goed in de gaten en geniet elke keer weer van jullie verhalen...
    En het feit dat jullie papa en mama gaan worden, helemaal geweldig joh!!!!
    Hoop je snel weer een keer te zien in Nederland.
    Veel Liefs
    Irenk

• 08 Juni 2010 - 10:56

Zussie:

Het was weer genieten van jullie verhaal!!!
    Liefs,

Zussie